Naděje umírá poslední. V případě Gravel je však dávno pohřbená
Závodních her není nikdy dost a obzvláště těch off-roadových. Jak dopadl nadějný Gravel, který působil jako solidní závodní hra s celou řadou přitažlivých herních prvků?
V minulém roce jsme si na poli závodních her připadali jako ve snu. Mnoho titulů vyšlo a k uspokojení došlo jak u milovníků simulací, tak arkádového poježděníčka. První vlaštovka roku 2018 pochází od italského studia Milestone, specialisty na závodní hry. Jak se jim titul povedl?
Studio s tradicí a celou řadou zkušeností
Studio má za sebou tituly jako je Moto GP nebo Sébastien Loeb Rally a výše uvedené tituly se řadí mezi stereotypní, ale povedené hry. Kromě toho se studio rozhodlo vyrazit na trh s vlastním titulem a tím měl být právě off-roadové závody Gravel. Sezóna 2018 se tak hezky rozjíždí arkádovými tituly. Rozhodně to není špatně, jen kdyby se Gravel už od prvních momentů nechoval lacině a béčkově.
Kariéra vás nemine
Hra je postavena na kariérním režimu Off-road Masters, který je prezentován jako bláznivá show stanice Gravel Channel a tohle patří mezi vynikající nápad. Závody jsou odvysílány jako jednotlivé epizody a za své umístění získáváte určitý počet hvězd. Klestíte si tak cestu skrze závody až k jednotlivým bossům, které musíte porazit, abyste se mohli stát šampiony. Jediné co je navíc, je TV show. Zbytek je klasický model závodní kariéry.
Jízdní režim je na prd
Nikdo nečeká od arkádového závodění realistické chování vozů. Nicméně, jízdní model Gravel je až moc uvolněný a vozy po celou dobu závodu plavou a chovají se až moc nepřirozeně. Během závodů nemusíte nad ničím přemýšlet a jen držíte plyn a občas se opřete do překážky. Dovednosti, načasování nebo reflex není potřeba. Nemluvě o umělé inteligenci, která vám způsobí nejednu vrásku na čele. Ani grafická stránka hry není příliš povedená. Jediným plusem je krásně detailní poškození vozů během závodu, které alespoň trochu smazává fakt, že je Gravel podprůměrná arkádová závodní hra.