Na výlet do paralelního vesmíru nás zavede Outcast: Second Contact
Předělávky jsou v posledních několika letech velmi žádané. Ať už se bavíme o filmovém nebo herním průmyslu. Jak si vede výjimečná hra Outcast z roku 1999 se dozvíte v dnešní recenzi.
Přesně před 18 lety vyšla revoluční akční sci-fi adventura Outcas. Do herního světa přinesla celou řadu inovativních prvků a stanovila tak směr řadě her, které vyšli po ní. Jak remake dopadl a co očekávat od novinky?
Dobrodružství podle předlohy
Novinka je čistokrevný remake, který jde ve stopách původní předlohy. Hra dostala především nový vizuální kabát a nic jiného. Outcast: Second Contact je přesto hrou, která má co nabídnout. A to díky příběhové složce.
Do příběhu vás zavede úvodní intro, kde je vše vysvětleno. Neočekávejte žádný nový příběh, ale spíš sladkou klasiku o záchraně světa. Největší dobrodružství startuje až se samotným plněním úkolů.
Nebojte se uhnout z cesty
Originální hra z roku 1999 byla revoluční i z toho důvodu, že nabízela nebývalou volnost a svobodu. U novinky tomu není jinak. K dispozici máte prostorný svět, který nabízí skutečně spoustu k vidění, dělání, hledání, objevování, ničení atd. Navíc vám k dispozici nejsou směrovky ani navigace. Jen kompas a mapa. Někdy se tak ztratíte a budete bloudit více, než byste chtěli.
Outcast si z minulosti kromě pozitiv v podobě otevřeného světa přinesl i pár negativ. Na mysli máme špatnou hratelnost, bojový systém nebo nepříliš inteligentní umělou inteligenci. Zdlouhavé dialogy a tupí kolegové moc nepřidávají na zážitku. Pokud si však pamatujete originální verzi nebudete překvapeni. V roce 1999 byl přesně takový Outcast. Je tedy otázkou zda brát novinkou jako skutečně novou hru nebo se jen unášet na vlně nostalgie v novém kabátu a vychutnat si minulost se všemi klady a zápory.